Äippä on kirjottanut mun puolesta ihan tarpeeks, joten mää puhun nyt. Juu, toi Tiuku alkaa olla niin hyvin kunnoss et me ei Onnin kaa saada siltä pois kohta enää noita leluja. Tähän asti on otettu. Mutt kyl se pitää ymmärtää, kun ei tämmösiä tilaisuuksia niin vaan tuu. Juu, sitte se on saanu kaikkia herkkuja. Mää yritän kerjätä mukana, mutt mulle ei kuulemma jonkun allergian takia niitä lihapaloja ja pullia anneta.

Okei, olinhan mää pentuna sellanen jota sanottii läskiperseeks, mutt en oo enää. Allergiat...pyh!!!! Mun korvat ja suu siinä sitte kutii ja itte mää raavin. No , okei ei sekään oo kivaa. Äippä antaa tuoretta vasta kokattua kanaa noitten pullien ja lihan sijaan, että ei mun oikeesti huono ole tää juttu. Nyt äippä kaahoaa jostain uudesta ruokajutusta. Saas nähdä mitä sekin taas on. Vois sitä tietty jotain vaihteluu saada tähän .

Onni pissi matolle. Tai oikeesti kahdelle. Ei ollu äippä tyytyväinen. Nyt se laittoi ton vanhan maton siihen tilalle. Kyl se Onni pissii siihenkin, katotaas vaan. Onni on kiva, kun se leikkii, mutta joskus mun on vaan pakko sylkee ja rähistä, kun se roikkuu niskassa hampaillaan. Ei se enää ole mikään kevyt jätkä, en mää jaksa sitä pitää roikkumassa niskassa. Ja pakko sille on näyttää välillä sen oma paikka, sill on niin suuret luulot itestään.

Oltiin metässä ja saatiin juosta vapaasti siellä. Onni loikki lammikoitten läpi ja roiskutti sitä rapaa joka puolelle. Niin sitä sitte jouduttiin pesulle. Samperin Onni. Metsä haisee hyvälle, siellä on tosi mukavaa kulkea ilman sitä remmiä ja käydä välillä.......tai oikeesti aika usein, hakemassa äipän taskusta kananami. Se vaan joteskin maistuu siellä ulkona paremmalta.

Juu, tämmöstä se on meillä nyt. Onnin kanssa tarttee pitää silmällä omaa ruokakippoa. Jos ei pidä puoliaan se jätkä ryöstää ruuat kupista. On tosi nopeekin siinä. Pakko murista sille ihan varmuuden vuoks. Tykkään mää oikeesti Onnistakin. Tiuku on kyl silti mun ensteks rakas, kun se on mun sisko. Ja mää ihan pelkäsin, kun se oli huonos kunnos. Mä pikkasen itkinkin, kun se tuli kotio sieltä lääkärireissulta. Tiuku oli niin väsy ja mua pelotti, kun se ei oikeen jaksanu olla Tiuku.  Äippä sanoo, että kohta se on taas sama Tiuku kun aina. Mä olen ilonen siitä.

Juu, äippä saa sitte kirjottaa lisää taas. Mä meen vahtiin tota Onnia. Ettei se taas pissi.

                                1636664.jpg